top of page

סיור סליחות בטבריה

סיור סליחות בטבריה

 

טבריה נחשבת לאחת מארבע ערי הקודש, ביחד עם ירושלים, חברון וצפת, שבהן התרכזה מרבית האוכלוסייה היהודית בארץ ישראל מסוף ימי הביניים ועד המאה ה-19. העיר נוסדה בשנת 20 לספירה על ידי הורדוס אנטיפס, ונקראה על שמו של הקיסר הרומי טיבריוס.


דרך ארץ מזמינה אתכם/ן לסיור סליחות ייחודי בטבריה בין נופים ואווירת קדושה. בעיר שבה נחתמו המשנה והתלמוד הירושלמי, מקום משכנה האחרון של הסנהדרין ונקודת התפשטותה של התורה לתפוצות.



נשמע את סיפוריה של טבריה לאורך הדורות, נבקר בקברו של הרמב"ם, נכיר את מחדשי הישוב היהודי ובראשם ר' חיים אבולעפיה, נצפה על הכנרת אשר בה שוכנת באר מרים שממימיה השקה האר"י הקדוש לתלמידו ר' חיים ויטאל. נבקר בשער העיר המוזכר בסיפורי חז"ל, בקארדו ובתיאטרון הרומי, ובו עדות חיה לרעידת האדמה שפקדה את העיר.

נשמע סיפורי ניסים, אמונה וישועה במתחם הקבר של רבי מאיר בעל הנס. בבית הכנסת כיפות השל"ה הקדוש: נשמע את סיפורו של המקום והתשליך הטברייני, בבית כנסת הסניור נשמע את סיפורו של המקום ועל בתי כנסת מימי בית שני. על מייסדיו ועל המשפחה המתחזקת אותו עד היום.



בתוך עשרת ימי תשובה ננסה לטעום את ההבדלים שבין תפילות העדות. נבקר בבית הכנסת של חסידי קרלין בנוסח אשכנז אשר נוסד בשנת 1786 ובבית הכנסת "עץ החיים" הספרדי והמקווה העתיק, שנוסד ע"י רבי חיים אבולעפיה (השני) ב-1740.


בתום הסיור מוזמנים המשתתפים/ות להצטרף לתפילת סליחות ופיוטים בקבר רבי מאיר בעל הנס, או בקבר הרמב”ם, החל משעות הלילה המאוחרות.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
דרך ארץ חוויה בדרך שלך

לפרטים והזמנות מוזמנים ליצור עמנו קשר

דרך ארץ חוויה בדרך שלך
bottom of page